لابیاپلاستی

شاید برایتان سوال باشد که لابیاپلاستی چیست ؟ به لبه های ناحیه تناسلی بانوان اصطلاحا ” لابیا ” یا ” لبیا ” می گویند. اندام تناسلی زنان از دو لابیای خارجی و داخلی تشکیل شده است ، در واقع دهانه ورودی واژن توسط لابیای داخلی ” لابیا مینور ” احاطه شده و لابیا مینور نیز توسط لابیاهای خارجی یا همان لابیا ماژور پوشیده شده است. حال این که در اغلب بانوان لابیا مینورها بزرگ تر از حد نرمال بوده و از لابیاماژور بیرون می زند. این امر برای بسیاری از خانم ها ناخوشایند است و تمایل دارند که لابیامینور آن ها کوچک شده و به طور کامل درون لابیا ماژور قرار بگیرد. به منظور عملی سازی این درخواست ، عمل جراحی لابياپلاستي مطرح می گردد که انجام آن در صلاحیت بهترین جراح و متخصص زنان تهران ، دکتر مژگان دادگر می باشد.

صحبت های دکتر دادگر ، بهترین متخصص زنان شمال تهران ، درباره عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی نوعی جراحی زیبایی زنانه است که با هدف تغییر سایز ، ایجاد تقارن و حذف قسمت های تیره و چروک خورده لابیامینور انجام می پذیرد. در واقع به کمک جراحی زیبایی واژن ، جراح معالج ، بخش های اضافه لابیامینور را بریده و اندازه آن را کوچک می کند. برای انجام این کار ، تکنیک های متفاوتی وجود دارد که بنا به تیپ لابیاها ( اندازه و شکل آن ها ) تکنیک متناسب با آن ، قابل اجرا می باشد.

لابیاپلاستی - دکتر مژگان دادگر

چه عواملی موجب تغییر حالت نامطلوب لایباها می شوند ؟

• افزایش سن : یائسگی و دیگر تغییرات هورمونی که به سبب بالا رفتن سن پدیدار می شوند ، منجر به نازک شدن بافت لابیاهای ماژور شده و باعث می شود که لابیاهای مینور بیرون زدگی بیشتری پیدا کنند.
  • بارداری و زایمان های متعدد
  • تغییرات زیاد وزن
  • عوامل ژنتیکی

دلیل انجام لابیاپلاستی

این جراحی می تواند در دو راستای درمانی و زیبایی به انجام رسد که در ادامه هر هدف را به تفکیک توضیح می دهیم.

دلایل فیزیکی و درمانی :

به جهت کاهش سایز لابیای مینور و برجستگی و بیرون زدگی آن در قیاس با لابیای ماژور ؛ بزرگی بیش از حد لابیا می تواند باعث فشردگی و تا شدن بافت لابیا در زیر لباس شود و به طور کلی در طول روز یا هنگام داشتن رابطه جنسی ، درد و ناراحتی را به ارمغان بیاورد.
برای حفظ سلامت و بهداشت ناحیه تناسلی به میزان مطلوب تر ؛ چرا که وجود بافت اضافی فضای بیشتری را برای تجمع میکروب عوامل بیماری زا فراهم می کند.

دلایل زیبایی :

• به منظور ایجاد ظاهری زیبا و جوان برای واژن ؛ عموما بعد از زایمان یا ظاهر شدن اثرات ناخوشایند افزایش سن
  • کاهش عدم قرینگی موجود میان لابیاها
  • کاهش درد و بالا بردن اعتماد به نفس در حین رابطه جنسی

لابیاپلاستی در دختران باکره

همانطور که متوجه شدید این عمل جراحی بر روی ناحیه خارجی اندام تناسلی خانم ها انجام می شود و هیچ گونه اثری بر واژن و بکارت نخواهد داشت ؛ لذا دختران باکره نیز می توانند تجربه عمل لابیاپلاستی را داشته باشند.

سن مناسب برای جراحی زیبایی واژن

بهترین زمان برای انجام این عمل زیبایی ، بازه سنی 20 تا 55 سال می باشد ، زیرا ممکن است در برخی از افراد قبل از 20 سالگی هنوز لابیاها به طور کامل رشد نکرده باشد. همچنین پس از 55 سال نیز فرآیند بازسازی و ترمیم جراحت کندتر می شود و افرادی که بالای این سن قصد اقدام برای عمل لابیاپلاستی را دارند ، باید حتما آزمایشات لازم را پیش از عمل انجام دهند.

انواع روش های عمل جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن طبق سه روش زیر قابل اجرا است که بسته به نیاز بیمار و تصمیم جراح متخصص انتخاب می شود :

• لابیاپلاستی با تیغ جراحی : استفاده از تیغ جراحی به منظور حذف بخش های اضافه لابیامینور در این عمل یک روش کلاسیک و قدیمی و البته کاملا تهاجمی می باشد.
  • لابیاپلاستی با لیزر : در این روش ، عمل بریدن لابیامینور توسط لیزر انجام می گیرد. به دلیل بهره وری از تکنولوژی لیزر در این روش ، این امکان وجود دارد که در همان لحظه انعقاد خون رخ داده و در پی آن ریسک خونریزی بسیار کاهش یابد. بنابراین از روش لابیاپلاستی با لیزر ، به عنوان یک جراحی کم تهاجم و سرپایی یاد می شود. همچنین لازم به ذکر است که دوره نقاهت لابياپلاستي با لیزر بسیار کوتاه بوده و معمولا بیمار می تواند یک روز بعد از عمل لابياپلاستي به محل کار خود بازگردد.
  • لابیاپلاستی به روش سافتنینگ : سافتنینگ روشی بدون جراحی و غیرتهاجمی است و فقط برای لابیاهای تیپ یک ( لابیاهای یک سانتی یا کوچکتر ) کاربرد دارد که طی آن لبه های لبیامینور تراشیده می شود. از این تکنیک برای از بین بردن سیاهی لابیامینور و تغییر شکل آن استفاده می کنند.

شما با مراجعه به مطب دکتر دادگر ، بهترین جراح و متخصص زنان در شمال تهران ، در محدوده اقدسیه ، مطمئناً تحت هر یک از تکنیک های فوق الذکر قرار بگیرید ، به بهترین نتیجه می رسید.

لابیاپلاستی - دکتر مژگان دادگر

آیا عمل لابیاپلاستی درد دارد ؟

بسیاری از بانوان از انجام این عمل ، واهمه دارند و آن را یک جراحی دردناک تلقی می کنند. در این جا باید خاطر نشان نمود که چنانچه به منظور انجام این عمل جراحی زیبایی واژن ، نسبت به انتخاب جراح و متخصص زنان دقت خود را بکار گیرید ، قاعدتا دردی در حین انجام این عمل احساس نخواهید کرد. خانم دکتر مژگان سادات دادگر بهترین جراح و متخصص زنان شمال تهران در منطقه اقدسیه ، با بهره وری از جدیدترین متدها و تکنیک های عمل زیبایی لابیاها  ، انجام بدون درد این عمل جراحی را میسر ساخته اند ؛ از این رو شما همراهان گرامی می توانید با خیالی آسوده جهت انجام مطلوب این جراحی به مطب ایشان رجوع فرمایید.

آیا عمل لابیاپلاستی عوارض دارد ؟

این جراحی از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (  FDA ) مورد تایید واقع شده و جزو اعمال جراحی ایمن به شمار می رود. به طور کلی عمل لابیاپلاستی ، چنانچه توسط بهترین جراح و متخصص زنان که در انجام اعمال زیبایی واژن از تبحر و توانمندی لازم برخوردار باشد ، انجام پذیرد ، نه تنها خطر یا عارضه ای به دنبال نخواهد داشت بلکه سبب کسب نتایج ایده آل از این عمل شده و رضایت از عملکرد جنسی را برای فرد و شریک جنسی وی به دنبال خواهد داشت. اما به هر حال این عمل جراحی نیز همانند سایر جراحی ها ممکن است عوارضی در پی داشته باشد که متاسفانه این اتفاق با عدم انتخاب صحیح جراح ، تشدید می یابد.

لابیاپلاستی - دکتر مژگان دادگر

• در ذیل به مهم ترین عوارض این جراحی زیبایی واژن اشاره شده است :
  • افراد بعد از عمل لابياپلاستي ، ممکن است حداکثر تا 72 ساعت در موضع عمل ، احساس درد و سوزش داشته باشند.
  • بروز تورم در لبه های بخش بیرونی اندام تناسلی از دیگر عوارض رایجی است که بعد از این عمل جراحی ممکن است پدید آید و به طور کلی مسئله نگران کننده ای نیست.
  • بهترین جراح و متخصص زنان تهران ، داشتن مقاربت جنسی بعد از لابیاپلاستی را تا چند وقت برای افراد محدود می کند ؛ لذا در صورتی که پیشتر از موعد تعیین شده ، رابطه جنسی اتفاق بیفتد فرد درد شدیدی را در حین آن تجربه خواهد کرد.
  • از دیگر عوارضی که بعد از این پروسه به ندرت ممکن است رخ دهد ، باز شدن بخیه ها می باشد. توجه داشته باشید که یکی از علل بروز این عارضه ، عدم مهارت جراح است.
  • از متقارن نشدن لابیاها نیز می توان به عنوان یکی دیگر از عوارض احتمالی عمل لابیاپلاستی اشاره نمود که این مسئله نیز در صورتی اتفاق خواهد افتاد که جراح از مهارت کافی برخوردار نباشد.

رضایت مراجعه کننده از عمل لابیاپلاستی ، توسط دکتر دادگر بهترین جراح و متخصص زنان تهران

هزینه عمل لابیاپلاستی

هزینه عمل لابیاپلاستی با لیزر بیشتر از عمل تیغ جراحی می باشد. همچنین بکار گیری هر یک از تکنیک های فوق نیز می تواند در تعیین هزینه نهایی موثر باشد ؛ لذا برای اطلاع از قیمت عمل لازم است به بهترین متخصص زنان تهران مد نظر خود مراجعه نمایید. بهترین متخصص زنان تهران پس از انجام معاینات و تشخیص تیپ لابیا ، هزینه نهایی را به شما اعلام خواهد نمود.

درد بعد از لابیاپلاستی را چگونه کنترل کنیم ؟

طبیعی است که پس از انجام عمل ، درد ، ورم و ناراحتی را تجربه کنید. اما لازم به ذکر است که این امر معمولا با مصرف داروهای مسکن و انجام مراقبت های لازم قابل کنترل خواهد بود. همچنین می توانید با استفاده از کمپرس سرد و قرار دادن آن به مدت 20 دقیقه بر موضع مورد نظر به کاهش درد کمک کنید.

همچنین برای اینکه دچار درد نشوید ، بعد از لابیاپلاستی ، تا رسیدن به بهبودی کامل باید از تحت فشار قراردادن لابیا ها اجتناب کنید. بدین نحو نباید تا مدتی از لباس های زیر تنگ ، شلورهای چسبان و لگ های ورزشی استفاده کنید. پوشیدن این دست از لباس ها ، علاوه بر وارد آوردن فشار بر روی لابیا موجب سایش آن ها شده و بهبودی را به تاخیر می اندازد.

نتیجه لابیاپلاستی دائمی است ؟

از آنجایی که جراحی زیبایی واژن از نوع کاهشی است ، انتظار می رود که نتیجه آن دائمی باشد و دیگر نیازی به انجام جراحی مجدد نباشد. زیرا لابیاها پس از آن که دوره رشدشان تکمیل شد ، دیگر قادر به رشد مجدد نخواهند بود. البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر بعد از لابیاپلاستی ، باردار شوید و زایمان داشته باشید ، احتمال دارد که لابیاها کمی دستخوش تغییرات شوند.

Tags: , , , , , , , , , , , ,