لیزر جوانسازی واژن

آیا درباره لیزر جوانسازی واژن چیزی می دانید؟!

واژه “جوانسازی واژن ” اساسا به هر آن چه كه آناتومی واژن را تغییر می دهد ، شامل اندام داخلی و خارجی دستگاه تناسلی زنان ؛ اطلاق می شود.

تنگ کردن واژن ، درمان خشکی واژن و غیره در این مقوله قرار می گیرند.

زایمان و روند طبیعی افزایش سن ، می تواند ساختار واژن را تغییر دهد ؛ در این میان زنانی هستند که می خواهند از طریق جوانسازی واژن ، این تغییرات را معکوس کنند.

جوانسازی واژن ، به روش های مختلفی انجام می شود و به طور کلی کرم ها ، تزریقات زیبایی ، جراحی و لیزر ؛ از جمله روش هایی هستند که برای بهبود کیفیت این اندام و سفت کردن عضلات یا بهبود ظاهر آن  مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثریت خانم ها ، با هدف افزایش زیبایی اندام جنسی خود ؛ خواستار بهره وری از روش های جوانسازی واژن می باشند.

لازم به ذکر است همانند بسیاری از جراحی های زیبایی ، مهم است که بیمار پیش از اقدام به انجام این روش زیبایی نیز هدف و انگیزه خود را مشخص کند.

همچنین باید اشاره داشت که افراد برای انجام جوانسازی واژن ، باید بر اساس میل شخصی خود تصمیم بگیرند و نباید این خواسته بر آنان تحمیل شود.

جوانسازی واژن با لیزر

همانطور که اشاره نمودیم ، راه های مختلفی برای جوانسازی واژن وجود دارد.

در این میان لیزر جوانسازی واژن ، به علت آن که یک تجربه بدون درد و خونریزی و بخیه و بدون داشتن دوره نقاهت طولانی را برای شما میسر می سازد ؛ بیش از دیگر روش ها مورد توجه می باشد.

لیزر جوانسازی واژن ، تکنیکی است که تمامی افراد با انجام آن ؛ نتایج رضایت بخشی را پس از درمان ابراز می كنند.

کاربردهای لیزر جوانسازی واژن

1. تنگ کردن واژن
  2. درمان خشکی واژن
  3. لابیاپلاستی ( کوچک کردن سایز لابیاها )
  4. درمان افتادگی رحم
  5. درمان بی اختیاری ادراری
  6. درمان علایم یائسگی
  7. درمان سوزش و خارش واژن
  8. درمان درد ناشی از مقاربت جنسی

ضمنا ناگفته نماند که روشن سازی رنگ پوست ناحیه تناسلی ( سفید کردن واژن ) و همچنین روشن سازی پوست نواحی دور مقعد و كشاله ران ؛ نیز با لیزر قابل انجام است.

در پایان پروسه درمان ( تعداد جلسات به وسعت تیرگی و علت آن بستگی دارد ) ،  افراد شاهد آن خواهند بود که پوست تا چند درجه روشن تر شده است.

اقدامات قبل از جوانسازی واژن

• پزشک قبل از درمان ؛ در مورد سابقه پزشکی ، داروهای فعلی ، آلرژی ها و سایر مشکلات بهداشتی حوزه زنان با شما صحبت می کند.
  • مصرف آسپرین ، ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهاب ، برخی مکمل ها و داروهای گیاهی،  برخی ویتامین های خاص را دو هفته قبل از روند جوانسازی متوقف کنید.
  • در صورت سیگاری بودن ، حداقل دو هفته قبل و بعد از عمل سیگار را ترک کنید تا خطر عوارض جدی را کاهش دهید.

شایان توجه است در صورتی که افراد روش لیزر را برای جوانسازی واژن انتخاب نموده باشند ؛ قبل از انجام آن باید تست پاپ اسمیر نرمال داشته و واژن آن ها عاری از هر گونه عفونت باشد.

زیرا داشتن تبخال تناسلی یا هرپس و نیز زگیل تناسلی ؛ از موارد ممنوعیت انجام لیزر واژن به شمار می روند.

مراقبت های بعد از جوانسازی واژن

• در حالت کلی افراد بلافاصله بعد از جوانسازی واژن می توانند راه بروند و حرکت کنند ؛ اما پس از حدود یک هفته استراحت ، می توانند فعالیت های روزمره خود را از سر گیرند.

البته باید متذکر شد که انجام فعالیت بدنی سنگین ؛ مانند وزنه برداری ، بلند کردن اجسام سنگین ، دویدن یا پریدن ؛ حداقل برای 72 ساعت یا بیشتر باید محدود گردند.

افراد معمولا حدود شش هفته بعد از عمل ، به طور کامل بهبود می یابند.

• 24 تا 48 ساعت اول پس از عمل ؛ بیمار با قرار دادن کیسه یخ بر روی موضع عمل شده می تواند درد ، تورم و کبودی را کاهش داده و به حداقل برساند.
  • برای تسکین هر گونه ناراحتی ، می توان از داروهای ضد درد تجویز شده استفاده کرد.
  • تا چند وقت بعد از عمل ، توصیه می شود لباس زیر پنبه ای بپوشید.
  • مهم است که حداقل تا شش هفته از رابطه جنسی ، قرار دادن تامپون در واژن ، شنا کردن ، قرار گرفتن در جکوزی و وان خودداری کنید.
  • انجام ورزش هایی نظیر اسب سواری ، دوچرخه سواری و سایر فعالیت های مشابه نیز در دوران نقاهت ممنوع است.

لیزر جوانسازی واژن

چه افرادی کاندیدای ایده آلی برای انجام تکنیک جوانسـازی واژن هستند ؟

به طور کلی ، افرادی که تصمیم به انجام جوانسازی واژن با لیزر دارند ؛ باید از سلامتی خوبی برخوردار بوده ، در مورد روش جراحی یا لیزر آگاهی داشته باشند و ذهنیتی واقع بینانه و مثبتی نسبت به نتیجه عمل داشته باشند.

شایان ذکر است کاندیدای ایده آل برای جوانسازی بخش داخلی واژن ؛ باید از طریق جراحی داخلی زنان اقدام به رفع مشکلات داخلی واژن که پس از زایمان ، کاهش وزن یا روند طبیعی پیری ، سستی واژن ، افتادگی یا بی اختیاری واژن و به طور کلی مسائل مربوط به کنترل مثانه و مواردی از این قبیل نمایند.

کاندیدای مناسب برای جوانسازی بخش بیرونی واژن ، می توانند با استفاده از روش های جراحی و غیرجراحی اقدام به رفع مشکلات ظاهری واژن خود ؛ اعم از بزرگی یا کشیدگی لابیاها ، تیرگی واژن و غیره نمایند.

با انجام لیزر جوانسازی واژن ، هم امکان بهبود مشکلات داخلی واژن وجود دارد و هم می توان ایرادات ظاهری واژن را برطرف نمود.

جوانسـازی واژن برای چه کسانی مناسب نیست ؟

جوانسازی واژن ، برای افرادی که به دنبال درمان اختلالات روانی جنسی خود هستند کاربردی ندارد.

به طور کلی جوانسازی واژن برای درمان عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم هنگام رابطه جنسی یا برای درمان میل جنسی ضعیف ، طراحی نشده است.

اگرچه بسیاری از روش های جوانسازی واژن ( بخش داخلی واژن ) ، می توانند لذت جنسی را افزایش داده و تشدید کنند ؛ اما نمی توانند عدم تعادل هورمونی یا دیگر علائمی که سبب کاهش میل جنسی می شوند را درمان کنند.